وکیل جرایم رایانه ای

وکیل جرایم رایانه ای ، تعداد رو به رشد جرایم رایانه به دلیل استفاده بیش از پیش از فضای سایبر نیاز مشخصی را بابت استفاده از وکلای متخصص و متبحر در زمینه دعاوی و جرایم رایانه ای ایجاد نموده است ما در گروه وکلای دادفران بر آن شدیم جهت رفع این نیاز با استفاده از افرادی با تخصص های دو گانه ( حقوق و رایانه ) این نیاز را بر طرف نماییم.

 

چرا وکیل جرایم رایانه ای؟

اصولا وکلای سنتی صرفا در حوزه تخصصی خود ( حقوق ) دارای تجربه و تبحر هستند و متاسفانه نمی توانند پاسخگوی نیاز های جدید جامعه مانند جرایام رایانه ای باشند ، به عنوان مثال در پرونده های تخصصی که وکیل عهده دار هدایت پرونده و تلاش دقیق برای موکل خود است می بایست برای نقد نظریات و ادعاهای طرف پرونده ، شخصا اطلاعاتی را داشته باشد که بتواند از حقوق موکل دفاع کند.

تصور بفرمایید وکیل از موضوعی دفاع نماید که اطلاعی از روال و کارکرد های آن نداشته باشد ، بدیهی است که این دفاع ، دفاع موثری نخواهد بود که در انتهای این مطلب به چند مورد اشاره خواهد شد.

گروه وکلای دادفران - وکیل جرایم رایانه ای
گروه وکلای دادفران – وکیل جرایم رایانه ای

چه گونه وکیل جرایم رایانه ای انتخاب نماییم ؟

برای انتخاب صحیح می بایست اطلاعات فنی وکیل مورد نظر را بررسی نمود تا در صورت بدست اوردن اطمینان خاطر بتوانید پرونده خود را به ایشان بسپارید.

 

چرا وکلای گروه دادفران ؟

در گروه دادفران هر یک از وکلای گروه بر روی تخصص خاصی فعالیت می نماید نتیجه این تخصص گرایی تجمیع تخصص و تجربه در حوزه های مشخص و نتیجتا بالا بردن احتمال برنده شدن و احقاق حقوق مراجعین گرامی است. در گروه دادفران علاوه بر وکیل پرونده شما همیشه چندین نفر از وکلای پایه یک دادگستری متخصص و با تجربه پرونده را مطالعه نموده و راه کار های ممکن را در نظر خواهند گرفت تا شانس برنده شدن موکلین به حداکثر خود برسد.

 

جرایم شایع رایانه ای عبارتند از :

 

دسترسی غیر مجاز

دسترسی غیر مجاز رایانه ای به دسترسی افراد فاقد صلاحیت به اطلاعات حفاظت شده گفته می شود که برای این اقدام بزهکارانه مجازات در نظر گرفته شده.

شنود غیرمجاز

شنود غیر مجاز یکی از جرایم نویینی است که با رشد تکنولوژی گسترش زیاده داشته و به معنی شنود اطلاعات در هر یک از روش های انتقال اطلاعات به صورت الکترونیکی است که به صورت غیر مجاز انجام شود.

ماده2 قانون جرایم رایانه ای در خصوص شنود رایانه ای اشعار می دارد هر كس به طور غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی در سامانه‌‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الكترومغناطیسی یا نوری را شنود كند مرتکب این جرم شده است.

جعل رایانه ای و استفاده از داده های مجعول

جعل رایانه عبارت است از تغییر و تحریف داده های قابل استناد بدون مجوز قانونی

تخریب و اخلال در داده های رایانه ای و مخابراتی

حسب ماده8 قانون جرایم رایانه ای هركس به طور غیرمجاز داده‌های دیگری را از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حاملهای داده حذف یا تخریب یا مختل یا غیرقابل پردازش كند مرتکب جرم تخریب و اخلال در داده های رایانه ای شده است.

جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی

حسب ماده14 هركس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حاملهای داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله كند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری كند بزه جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی را انجام داده است.

سرقت رایانه ای

سرقت رایانه ای در ماده12 قانون جرایم رایانه ای به شرح آتی تعریف شده است هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد لذا برای تحقق این بزه می بایست شروطی رعایت گردد.

کلاهبرداری رایانه ای

کلاهبرداری رایانه ای عبارت است طبق ماده13  هركس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتكاب اعمالی از قبیل وارد كردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف كردن داده‌ها یا مختل كردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل كند شاید یکی از پر بحث ترین مواد قانون جرایم رایانه ای این ماده است مه بعدا و مفصا در این خصوص توضیح داده خواهد شد.

هتک حیثیت ، توهین و نشر اکاذیب از طریق رایانه و‌فضای مجازی

ماده 16 و 17 و 18 قانون جرایم رایانه ای

هركس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتكاب اعمالی از قبیل وارد كردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف كردن داده‌ها یا مختل كردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل كند

هر كس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر كند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود
هر كس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اكاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد

مرتکب جرایم هتک حیثیت و توهین و نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی شده است.

جاسوسی رایانه ای

ماده3 قنو جرایم رایانه در خصوص جاسوسی اشعار می دارد هر كس به طور غیرمجاز نسبت به داده‌های سری درحال انتقال یا ذخیره‌شده در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حاملهای داده مرتكب اعمال زیر شود که مشروحا در پست های بعدی توضیح داده خواهد شد.

پولشویی

پولشویی از طریق فضای سایبری با توجه به حساسیت موضوع یکی از مهمترین جرایم رایانه ای در حوزه اقتصادی است که اثرات زیانباری در تقاصاد خواهد داشت لذا می بایست به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

جرایم مربوط به کپی رایت

جرایم مربوط به کپی رایت و حقوق مولف نیز می تواند باعث ورود ضرر های غیر قابل جبران به یک برند شود که نیازمند دانش ویژه برای تشخیص مشکلات حادث دارد.

جرایم رایانه ای آینده تروریست رایانه ای

مبحث تروریست رایانه ای یکی از جرایم سایبری بین المللی و بین الدولتی است که اثرات مخربی در روابط دولت ها ممکن است ایحاد نماید ، جرایم سایبری سازمانی می تواند حتی منجر به شروع جنک بین دولت ها گردد.

Cryptojacking

Cryptojacking یکی از شاخه های جدید جرایم رایانه ای است که بزهکار بدون اطلاع بزهدیده از توانایی پردازش سیستم های رایانه ای یا تجهیزات شبکه بزهدیده برای تولید رمز ارز ها استفاده می نماید. اطلاعات بیشتر

 

تعیین وقت مشاوره با هماهنگی قبلی

جهت اخذ مشاوره در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید

تلفن همراه : ۰۹۱۲۲۰۹۱۵۷۵

تلفن ثابت : ۸۸۰۷۱۵۱۹

وکیل پایه یک دادگستری

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران )